سامانه ثبت برند و علامت تجاری در تهران و ایران

راهنمای گام به گام بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان بنابر دلایل گوناگونی نظیر افزایش طول عمر ساختمان، تغییر طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان، رفع خرابی‌های ساختمان، ایجاد تغییراتی در سقف، دیوارها، آشپزخانه، اتاق خواب‌ها و در حالت کلی تغییرات برای زیبایی ساختمان انجام می‌شود. اما برای دستیابی به تغییرات مناسب و زیبا در اولین گام باید به دنبال مهندسین با تجربه و کارآمد باشید تا به خوبی درخواست شما را انجام دهند.مهندسین و طراحان شرکت بازسازی ساختمان بهاران یکی از پیشگامان در این زمینه می‌باشند.

بازسازی ساختمان
شرکت طراحی و بازسازی ساختمان بهاران علاوه بر خدمات بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و طراحی ویلا ، خدمات بازسازی و طراحی ویلا کلاسیک و همچنین محوطه سازی را به شما کاربران گرامی ارائه میدهد.

بازسازی ساختمان چیست؟

بطورکلی به مجموعه عملیات و اقداماتی که جهت رفع مشکلات ساختمان، نوسازی و بهسازی فضا انجام می‌شود، یازسازی ساختمان گفته می‌شود. و شامل انواع گوناگون از جمله:

بازسازی نمای بیرونی ساختمان

نمای ساختمان در اثر گذر زمان دچار تغییرات ظاهری و کالبدی فراوانی می‌شود. عوامل زیادی نظیر:

بر طول عمر ساختمان تاثیر گذارند. از این‌رو بازسازی و تعمیرات نمای بیروی به دلایل همچون موارد زیر انجام می‌شود:

بازسازی ساختمان‌های قدیمی

در بازسازی ساختمان قدیمی، صاحب‌خانه باید ابتدا مشخص کند که قصد دارد به ساختمانی کاملا مدرن برسد یعنی بازسازی خانه از صفر تا صد انجام شود.
یا تنها نیاز به ایجاد تغییرات اندک دارد و می‌خواهد بافت و دکوراسیون سنتی ساختمان حفظ شود. و یا می‌خواهد ساختمان به سبک تلفیقی یعنی بخشی به‌صورت مدرن و بخشی به‌صورت سنتی بازسازی شود. این تصمیم و هدف‌گذاری ابتدایی نقش موثری در تصمیمات پیش روی مهندسین و طراح دکوراسیون داخلی برای انتخاب متریال، رنگ، مصالح و تجهیزات تاثیرگذار خواهد داشت.

بازسازی داخلی ساختمان

بازسازی داخلی در کشور ما پیشینه‌ای قدیمی دارد و تنها برای منازل مسکونی استفاده نمیشود و شامل بازسازی ساختمان‌ اداری، تجاری، مدارس، سازمان‌ها و بیمارستان‌ها نیز می‌باشد. بازسازی داخلی بیشتر جنبه زیبایی دارد و تنها شامل مواردی است که در بنای اصلی تغییراتی ایجاد نمی‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی

بازسازی اماکن عمومی

در بازسازی ساختمان‌ها با کاربری عمومی در صورتی‌که بافت محل مورد نظر به میزان زیادی قدیمی باشد و فاقد تجهیزات و امکانات بروز باشد ممکن است نیاز باشد در زمان بازسازی تمای تجهیزات وامکانات قدیمی تعویض گردند و در موارد کمی می‌توانند مورد تعمیرات قرار گیرند.

چرا بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی

بازسازی ساختمان‌های قدیمی مسکونی و عمومی برای استفاده بهتر و مفیدتر از زیر بنا و ایجاد فضای جذاب‌تر برای زندگی انجام می‌شود. از دیگر دلایل اصلی نوسازی و تغییر دکوراسیون داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گاهی در ساختمان‌های نوساز نیز افراد به دلیل آنکه طراحی دکوراسیون داخلی مطابق با سلیقه آنها نیست برای بازسازی ساختمان جدید و نوساز اقدام می‌کنند.

طراحی ویلا

نحوه محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

هزینه بازسازی خانه، اداره، بیمارستان و هر محل دیگری بعد از مشخص شدن معماری و انتخاب متریال و با در نظر گرفتن مساحت و عمر بنا برآورد می‌شود. برخی موارد نظیر:

و بسیاری موارد دیگر از جمله پارامترهایی هستند که هزینه بازسازی را مشخص می‌کنند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه‌های بازسازی

  1. نوع کاغذ دیواری بکار رفته
  2. سرامیک، کاشی، پارکت و کف‌پوش
  3. گچ‌کاری
  4. کناف‌کاری سقف (Dropped ceiling)
  5. متراژ خانه

مراحل بازسازی ساختمان

  1. دریافت مشاوره از شرکت‌های ساختمانی فعال در زمینه بازسازی ساختمان
  2. بازدید از ساختمان جهت تشخیص نوع سازه بنا فلزی،بتنی،آجری بادیوارهای باربر و….
  3. طراحی سه‌بعدی مناسب با فضا همراه با جدیدترین و جذاب‌ترین ایده‌های روز دنیا
  4. تخریب بخش‌های اضافی و ایجاد فضاهای مناسب براساس طرح سه بعدی
  5. انجام کلیه فرایند بازسازی و طراحی دکوراسیون خانه و طراحی ویلا
  6. تکمیل تمام کارهای بازسازی
  7. پاکسازی محل از نخاله‌ها

طراحی و بازسازی ساختمان

بهترین سبک بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل چیست؟

انتخاب بهترین سبک بازسازی ساختمان، معماری و طراحی داخلی به عواملی نظیر:

و … بستگی دارد. عموما مردم با توجه به مساحت فضای ساختمان سبک کلاسیک را انتخاب می‌کنند. اما سبک‌های دیگری نظیر سبک نیوکلاسیک یا تلفیقی نیز ممکن است بسته به سلیقه و نظر مشتری انتخاب شوند.

آیا زمانی که افراد در خانه حضور دارند امکان بازسازی هست؟

حضور افراد در ساختما در زمان بازسازی به میزان بازسازی ساختمان بستگی دارد. در صورتی که بازسازی تنها با تعویض سرامیک یا کابینت آشپزخانه انجام شود برای افراد حاضر در منزل مشکلی ایجاد نخواهد شد اما اگر هدف از بازسازی تعمیر سرویس بهداشتی، حمام، تخریب برخی قسمت‌ها و از این قبیل تغییرات باشد، ساکنین را با مشکلاتی روبرو می‌سازد که بهتر است در زمان بازسازی و تغییرات برای آسایش خود در مدت کوتاهی در محل دیگر سکونت گزینند.

نکاتی در رابطه با نوسازی ساختمان

برای تخریب و بازسازی خانه و طراحی ویلا حتما ابتدا با یک مهندس ناظر و طراح دکوراسیون مشورت کنید.

شرح کاملی از نقشه ساختمان با تمام جزئیات به مهندسین ارائه دهید. با ارائه نقشه کامل از محل و بررسی دقیق ناظرین و مهندسین بطور کامل محل‌هایی که قابل بازسازی هستند، قسمت‌های معیوب و قسمت‌هایی که غیر قابل بازسازی هستند کاملا مشخص می‌شود.

مصالحی که در بنای جدید و بازسازی محل مورد استفاده قرار می‌گیرند بنا بر تشخیص مجریان طرح ودلایل فنی تعیین می‌گردد.

طراحی و اجریا ساختمان

در زمان بازسازی کوچکترین ترک‌ها و بخش‌های معیوب باید رفع گردد. پس باید دقت کافی در هنگام بررسی بنا بعمل آید.

شرکت بازسازی ساخمان بهاران با سال‌ها تجربه در زمینه بازسازی انواع بناهای مسکونی، عمومی، بیمارستانی، اداری و طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی انواع ویلا در خدمت شمات عزیزان می‌باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره کافیست از طریق شماره‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

02177707040

09124689070

02144759002

همچنین برای مشاهده پروژه‌های انجام شده توسط شرکت بهاران می‌توانید به آدرس اینترنی www.baharandesign.com مراجعه نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *