سامانه مزدا

سامانه ثبت برند و علامت تجاری در تهران و ایران

ثبت برند تجاری و لوگو در کشور ایران، یک اقدام حقوقی برای شرکتها یا افراد شخصی است که برای این کار باید از روش های درست آن اقدام کرد. ثبت برند و لوگو در ایران توسط سایت و سامانه رسمی قابل پیگیری است و می توان با پرداخت هزینه ها و تهیه مدارک مورد نیاز، این فرآیند را پیگیری کرد. عده ای از افراد حقیقی یا حقوقی، به دلایل مختلفی نیاز به ثبت علائم تجاری و برند خود، با کمترین مدارک و بدون مجوز دارند و در این نوشتار می خواهیم بررسی کنیم که آیا این امر امکان پذیر است یا خیر. همچنین به بررسی و معرفی یک روش مناسب برای ثبت قانونی برند تجاری و لوگو در ایران بپردازیم تا نیازی به خواندن آموزش های متعدد نداشته باشید.

شرایط ثبت برند چیست؟

جایگاه ثبت برند و لوگو در ایران

اهمیت روز افزون ثبت برند های تجاری و لوگو برای بیزینس ها و تجارت های بزرگ و کوچک، از هیچ کس پوشیده نیست. در کشور ایران ثبت علائم تجاری امکان رقابت بیشتر به کسب و کار های بزرگ و کوچک را داده و کسانی که بیزینس خود را بر پایه محصول یا خدمات بزرگ و کوچک ارائه می کنند، می توانند از آن استفاده کنند. با ثبت لوگو و علائم تجاری بر روی محصولات می توان تبلیغ بیزینس خود را افزایش داده و کیفیت بهتری از خدمات را ارائه داد. Brand یا برند در واقع هویت یک شرکت یا تجارت را مشخص می کند و برای مثال برند کوکاکولا، همیشه یادآور نوشابه های خنک و دلچسب می باشد.

مدارک لازم برای ثبت برند چیست؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری در کشور ایران

به این نکته توجه داشته باشید که مدارک ثبت برند و لوگو در ایران، از اصلی ترین شرایط برای دریافت و ثبت علائم تجاری در سامانه قانونی و رسمی مالکیت معنوی می باشد. برای تهیه مدارک و مجوز ها باید نکات مهمی را در نظر بگیرید.برای مثال مدارک ثبت برند فارسی با ثبت برند لاتین، متفاوت است و برند لاتین نیاز به کارت بازرگانی نیز دارد. اما بر اساس 2 گروه کلی می توان این مدارک را طبقه بندی کرد.

برای گروه دوم فقط کافیست مدارک زیر را داشته باشید تا در سریع ترین زمان بتوانید علائم تجاری خود را دریافت نمایید.

آیا ثبت برند و لوگو بدون مجوز امکان پذیر است؟

اما بپردازیم به موضوع اصلی مقاله یعنی ثبت برند در ایران، بدون مجوز و با کمترین مدارک مورد نیاز. در نظر داشته باشید که دریافت مجوز و ارائه آنها جهت ثبت لوگو و علائم تجاری، الزامی نیست، مگر در مواقعی که کسب و کار یا شرکت شما نیاز به دریافت آن داشته باشد. با یک مثال درک بهتری از این موضوع داشته باشید. فرض کنید شرکت شما در زمینه مواد دارویی و بهداشتی فعالیت می کند و متقاضی ثبت برند تجاری در ایران است، در این حالت دریافت مجوز امری کاملا الزامیست و نمی توان آن را نادیده گرفت. اما بسیاری از کسب و کار ها نیازی به دریافت جواز ندارند که برای اطلاع بهتر توصیه می شود از سامانه های رسمی مانند: آگاه ثبت، مشاوره رایگان را دریافت نمایید.

هزینه ثبت علائم تجاری و لوگو چقدر است ؟

هزینه ثبت برند در ایران بر اساس شرایط مختلف، متغییر است. قیمت و تعرفه ای که باید برای ثبت علائم تجاری و لوگو در کشور ایران پرداخت کنید، بر اساس نحوه پیگیری شما مشخص می شود. متقاضیانی که پیگیری های لازم برای این کار را به یک سامانه و موسسه حقوقی واگذار می کنند، بهتر است تا از طریق موسسه اقدام به پرسش بابت قیمت کنند. افرادی که به تنهایی برای ثبت علائم تجاری اقدام می کنند نیز باید از طریق اداره مالکیت معنوی لیست قیمت ها را مشاهده کنند.

منظور از استعلام برند های ثبت شده در ایران چیست؟

استعلام گرفتن از برند معتبر

اگر کمی به جستجو در باره شرایط و نحوه ثبت علائم تجاری در ایران پرداخته باشید، قطعا با واژه استعلام برند مواجه شده اید. استعلام برند تجاری که از این لینک می توانید اقدام به پیگیری آن نمایید، فرآیندیست که بصورت آنلاین قابل انجام است. از طریق جستجوی اسامی و برند های ثبت شده در ایران، شما دچار اشتباه نشده و یک اسم یا لوگوی تکراری را انتخاب نخواهید کرد. اگر قصد ثبت یک لوگو یا نشان تجاری را در داخل ایران دارید، حتما پیش از آن اقدام به جستجو و استعلام از علائم تجاری به ثبت رسیده کنید.

مشاوره رایگان پیش از ثبت لوگو و علائم تجاری

مشورت در مسائل حقوقی و اداری از جمله موارد مربوط به ثبت برند تجاری در ایران، می تواند کیفیت و نتیجه مطلوبی را در این مراحل به شما ارائه کند. از همین جهت بهتر است یک موسسه یا سامانه معتبر را برای ثبت لوگو انتخاب کنید و با دریافت مشاوره رایگان، از فرآیند و مواردی مثل: مدارک ثبت برند، استعلام برند، هزینه ها و شرایط آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *